Direktlänk till inlägg 2 september 2012

starkare muskler!

Av Isabella - 2 september 2012 18:02

Under en träningsperiod kan det vara bra att variera träningen. Det är viktigt att man tränar många olika muskelgrupper så att det blir en bra balans i kroppen. Jag har valt ut några övningar som både är enkla och bra för dig som vill bli starkare och jag skulle rekommendera er att göra övningarna  ungefär 2 gånger i veckan. Antal upprepningar kan man själv bestämma men jag kommer ge förslag på hur många man kan göra. Glöm inte att värma upp ordentligt innan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 november 2012 21:06


Innan ett längre lopp, t ex halvmara eller helt maraton är det viktigt med en bra och genomtänkt uppladdning. Träningsmässigt ska man minska antalet kilometer och istället köra mer intervaller och högre intensitet. Själva uppladdningen brukar man bör...

Av Isabella - 12 november 2012 18:37


    För ett par månader sedan läste jag Born to run som är skriven av journalisten Christopher Mcdougall. Jag blev verkligen faschinerad när jag läste den och den fick mig verkligen att tänka till en del. Den handlar om Mcdougalls resa till ko...

Av Isabella - 10 november 2012 12:25


Tyvärr så kunde jag inte springa halvmaran i Danmark förra helgen på grund av min benhinneinflammation. Nu har jag inte sprungit på nästan två veckor och jag ska boka tid hos en sjukgymnast. Har ändå försökt hålla igång konditionen och simmat en del ...

Av Isabella - 25 oktober 2012 16:59


Nu när vi börjar gå mot kallar och mörkare tider är det lätt hänt att man hellre ligger hemma framför tv:n än att man drar ut och rör på sig. Men så ska det verkligen inte behöva vara! På med mössa, vindjacka och långbyxor så ska du se att det blir h...

Av Isabella - 23 oktober 2012 14:00

Jag kommer gå igenom några vanliga löparskador som drabbar väldigt många. Dessa är löparknä, hälsporre, hälseneinflammation, meniskskador och benhinneinflammation. Hoppas ni slipper skadorna och håller er friska. Jag är helt skadefri nu och det är så...

Ovido - Quiz & Flashcards